Ruta Stubičke Baštine – Donja Stubica
241m

Ruta Stubičke Baštine – Donja Stubica

Donja Stubica – Gornja Stubica – Donja Stubica

Stubički kraj turistički je najpoznatiji po Matiji Gupcu i Seljačkoj buni koja se na ovim prostorima održala 1573. godine. No stubički kraj sadrži bogatu kulturno-povijesnu baštinu koju ćete otkriti na biciklističkoj ruti “Stubička baština“ u svojih 16.5 km. Ruta je obiteljskog karaktera, lagana, bez dugačkih uspona, namijenjena MTB/Gravel i trekking biciklistima.

Ruta počinje ispred Termi Jezerčica koje su obavezno obiteljsko stajalište u stubičkom kraju. Prije ili nakon uživanja u termalnim vodama Jezerčice, svakako sjednite na bicikl i uputite se na kratku vožnju kako bi upoznali stubički kraj.

Ruta kreće ispred ulaza Termi, kreće prema jugu, pazite na pružni prijelaz (Andrijin križ) te na križanju s Topličkom cestom skrećete lijevo. Vozite glavnom prometnicom do samog centra gdje Vas slikovito dočekuje Fontana prijateljstva, Crkva Presvetog Trojstva i Park obitelji Feller nakon kojega skrećete desno u Obrtničku ulicu. DS1. Vozite ulicom koja nije previše prometna te dolaskom na DS2 skrenite lijevo prema restoranu Majsecov mlin koji se nalazi s desne strane. Vi nastavljate zapadno preko potoka po makadamskom putu, nakon čega dolazite na križanje s Dubravačkom cestom (asfalt) gdje produžite ravno, pratite ulicu do T križanja gdje skrećete desno prema DS3. Skrenite desno na šumski put i označenu stazu Poučne staze Dubrava. Na uređenom izvoru se okrijepite te pročitajte edukativne table. Po izlasku iz šume držite se desne strane, nakon kratkog i oštrog spusta dolazite na križanje DS4. Skrenite desno i sljedećih 2.6 km vozite po glavnoj prometnici. Pazite na promet. Držite se glavnog smjera te na križanju DS5 skrenite desno, nakon 50 m produžite ravno prema najzahtjevnijem usponu ove rute. Na vrhu uspona Vas čeka Muzej Seljačkih buna – dvorac Oršić, a prema zapadu gleda Spomenik Matiji Gupcu. Nakon razgleda i uživanja u pogledu na stubičku dolinu, rutu nastavljate pješke niz uređenu stepenastu šetnicu kroz drvored do ceste. Nastavite vožnju, na križanju s glavnom prometnicom produžite ravno to DS6. Ukoliko ste željni okrijepe, produžite 100 metara do Gupčeve lipe ispod koje Vas čeka Klet pod Lipom i ugodni domaćini. Gupčeva lipa je jedini živi svjedok Seljačke bune, pokraj crkve Sv. Jurja ponosno stoji i priča priče o Matiji Gupcu od 1573.godine. Na povratku kod DS6 skrenite desno kako biste posjetili Spomen park Rudolfa Perešina i izvorni MIG-21. Ruta Vas vodi natrag do DS6, spust do DS7, skrenite lijevo na makadam te nakon dolaska na asfalt skrenite desno. Kod DS8 skrenite lijevo na makadamski put po kojem vozite do DS9 gdje skrećete desno i pratite ulicu do križanja DS10. Veliko križanje, pazite na promet! Skrenite lijevo, vozite po glavnoj prometnici do DS11. OPREZ!!! Skrenite oštro lijevo na asfaltiranu cestu, nakon 300 m dolazite do dvorca Golubovec. Vratite se natrag do DS11, idite lijevo na makadamski put koji Vas vodi do ribnjaka Golubovec koji ribičima pruža mirnu prirodnu oazu od 1979. godine. Nakon odmora u tišini ribnjaka i  golubovečke šume, vratite se opet do DS11 gdje skrećete lijevo i po prometnici idete do početka rute i Termi Jezerčica.

Ruta je pogodna za obitelj, bicikliste slabije fizičke kondicije. Pazite na promet i uživajte u bogatstvu Stubičke baštine.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Donja Stubica i Gornja Stubica.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: Donja Stubica – Terme Jezerčica. Ruta kreće ispred Termi Jezerčica, prema glavnoj prometnici te u smjeru istoka, centru Donje Stubice.

1. Nakon Crkve Presvetog Trojstva u samom centru, skrenite desno u Obrtničku ulicu, te nastavite niz ulicu.
  2. Y križanje, skrenite lijevo na makadam. Tabla restoran Majsecov Mlin. Nakon 50-tak metara, skrenite lijevo prema potoku i nastavite po makadamu.
  3. T križanje. Skrenite desno na zemljani šumski put. Početak poučne staze šuma Dubrava. Pratite oznake staze.
  4. T križanje sa državnom cestom. Skrenite desno i sljedećih 2.6 km vozite po glavnoj prometnici ili nogostupu. Pazite na promet!
  5. Y križanje, skrenite desno, pa nakon 50 m vozite ravno, početak uspona. Pratite oznake za dvorac i spomenik.
  6. Y križanje usred uspona. Lijevo na spust prema Spomen parku Rudolf Perešin i centru G. Stubice. Desno uspon prema Gupčevoj Lipi i restoranu.
  7. Skrenite lijevo na makadam, vozite do kraja makadama – T križanje sa asfaltnom cestom. Skrenite desno, spust 220 m po asfaltu, križanje lijevo na makadam.
  8. Križanje, prije kuće skrenite desno na makadamski put. Nakon 250 metara skrenite lijevo, pa vrlo brzo skrenite desno i vozite do asfalta.
  9. Dolaskom na T križanje s asfaltnom cestom, skrenite desno i dalje pratite cestu.  Oprez, uska ulica.
  10. T križanje sa glavnom prometnicom. Skrenite lijevo, pazite na križanje sa državnom cestom, nastavite lijevo prema D. Stubici.
  11. OPREZ! Križanje, skrenite oštro lijevo na asfaltiranu cestu i nastavite prema unutrašnjosti šume. Nakon 300 m dolazite kod Dvorca Stubički Golubovec. Križanje na kojem idete lijevo kada se vraćate sa ribnjaka Golubovec.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.