Ruta Bedeković – Bedekovčina
380m

Ruta Bedeković – Bedekovčina

Bedekovčina – Kebel – Komor Začretski – Mirkovec – Kotarice – Bedekovčina

Bedekovčina je često opisivana kao stara i plemenita zbog bogatog nasljeđa obitelji Bedeković Komorski, kao jedne od najstarijih hrvatskih plemićkih loza. Smješten na vrhu brežuljka u Bedekovčini, odakle se pruža vidik na dolinu Krapine i sjeverne obronke Medvednice, nalazi se barokni dvorac Gornja Bedekovčina, čiji je perivoj krajem prošle godine obnovljen te je njegova šetnica bogata cvijećem, starim stablima i puteljcima otvorena za javnost.

Najveću ljepotu ovog kraja predstavljaju Bedekovčanska jezera, popularno kupalište i šetalište, ali i mjesto održavanja brojnih manifestacija poput Ljeta na Bajerima, Sajma i izložbe zagorskih vina i glazbenog festivala Igrajte nam mužikaši.

Ruta Bedeković je ruta koja zahtjeva jaču fizičku kondiciju i svakako bolje vještine upravljanja biciklom. Svakako preporučamo korištenje .gpx datoteke za navođenje. Zbog brojnih križanja sa glavnim prometnicama, možete ju prilagoditi vlastitim mogućnostima, tako da krenite bez straha i uživajte u plemićkom kraju Bedekovčine, gdje će svaki žitelj rado pomoći ako negdje zapnete.

Ruta kreće sa parkirališta kod Bedekovčanskih jezera, prema samom centru općine Bedekovčina. Pazite preko pružnog prijelaza i skrenite lijevo. U centru Bedekovčine skrećete desno u ulicu Ljudevita Gaja, B1, nastavljate kroz naselje te uz blagi uspon zagrijavate noge na radnu temperaturu. J Dolazeći do točke B2, krećete na vožnju po šumskom putu, no vrlo brzo s osmijehom izlazite na makadamski put koji Vas uz vinograde vodi do križanja B3 gdje skrećete oštro desno. Nastavite uz blagi uspon, pa kreće duži makadamski spust. Na križanju puteva, B4, skrenite desno na strmiji spust i dolazite na križanje s glavnom prometnicom koja vodi prema naselju Kebel. B5. Produžite ravno preko prometnice, na početak makadamskog uspona koji će Vas na vrhu počastiti sa prekrasnim pejzažom. Na Y križanju B6 skrenite lijevo, te uživajte u pravoj mtb vožnji i doživljaju. J Na B7 križanju skrenite oštro lijevo, te stisnite pedalu na usponu do B8. Produžite 100 m van rute prema jugu i imat ćete priliku odmoriti na uzvisini s pogledima na sve strane. Od točke B8 skrenite desno prema zapadu, mtb vožnja, dolazite do lovačke čeke, nastavite dalje uz šumski put do B9. Križanje na kojem procijenite vlastite mogućnosti jer možete skratiti rutu za cca 7 km ako ne idete do kapele Sv. Vida. No svakako je preporuka otići do kapele, jer se pružaju prekrasni pogledi na Zagorje, Ivanščicu, Medvednicu, Strahinjščicu. Ruta prema kapeli ide od B9 na desno, prema sjeveru i naselju Vojnić Breg. Prava mtb vožnja, stoga budite oprezni. Kod križanja B10 produžite ravno, kod točke B11 skrenite lijevo. Dolaskom na križanje B12 počinje asfalt i uspon koji Vas vodi do kapele Sv. Vida na vrhu Komora Začretskog. Odmorite i uživajte.

Ruta se vraća istim putem do križanja B9. Skrenite desno i vozite makadamskim putem do B13 gdje skrećete oštro lijevo. Nastavite do Y križanja B14, skrenite oštro desno prema kratkom usponu i ponovno uživajte u off-road vožnji. Po izlasku iz šume, B15, krenite po cesti desnim smjerom. Vozite do X križanja s glavnom prometnicom, B16, gdje skrećete lijevo, te nakon 170 m, skrenite desno u lokalnu ulicu. Uspon! Na križanju B17 skrenite oštro lijevo, a na križanju B18, skrenite desno i nastavite vozeći u sjeni šume. Pripazite na skretanje B19, skrenite na singl šumsku stazu te zemljanim putem do prve klijeti, a dalje nastavljate asfaltiranom cestom prema crkvi Sv. Barbare. Malo odmorite, pa nastavite do završetka rute. Križanje prije groblja Bedekovčina B20, skrenite oštro lijevo, pratite cestu do T križanja B21, skrenite desno prema istoku. Vozite po glavnoj prometnici do početne točke. Veliko križanje B22, skrenite lijevo pazeći na promet te vozite kroz centar Bedekovčine do križanja B23. Sada skrenite lijevo, te preko pružnog prijelaza idite do početne pozicije.

Ukoliko ste odvozili cijelu rutu, zadovoljstvo je garantirano.

Ruta je idealna za MTB/Gravel bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je jača fizička kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Srce Zagorja.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: Bedekovčina – parkiralište Bedekovčanskih Jezera. Krenite prema zapadu, nakon pružnog prijelaza skrenite lijevo prema centru Bedekovčine.

1. Skrenite desno u ulicu Ljudevita Gaja. Držite se glavne ulice, dok ne dođete do točke B2 gdje prestaje asfalt.
  2. Početak šumskog puta. Vozite oprezno.
  3. T križanje. Skrenite oštro desno prema usponu.
  4. Y križanje makadamskih puteva. Skrenite desno niz brdo.
  5. X križanje sa glavnom prometnicom. Produžite ravno na makadamski put gdje slijedi uspon sa prekrasnim pogledima.
  6. Y križanje. Skrenite lijevo.
  7. Skreni lijevo.
  8. X križanje. Produžite ravno, odmorite, uživajte u pogledima. Na povratku s odmorišta, skrenite lijevo.
  9. Križanje; Sv. Vid – početna točka. Ruta vodi do Sv. Vida. Nastavite zapadno i za 3.5 km dolazite do Kapele Sv. Vida gdje su prekrasni pogledi na cijelo Zagorje. Na povratku od Sv. Vida, skrenite desno za smjer prema početnoj točki.
  10. X križanje s glavnom prometnicom koja vodi za Sekirišće. Nastavno ravno prema sjeveru.
  11. Y križanje. Skrenite lijevo.
  12. Y križanje s asfaltnom cestom. Skrenite desno prema usponu. Na vrhu uspona gdje dolazite do Kapele Sv. Vida.
  13. Y križanje. Skrenite oštro lijevo.
  14. Y križanje. Skrenite oštro lijevo prema usponu.
  15. Križanje. Produžite ravno prema zapadu.
  16. OPREZ! T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite lijevo, te nakon 170 m skrenite desno.
  17. Y križanje. Skrenite oštro lijevo.
  18. Y križanje. Skrenite desno.
  19. Križanje. Skrenite lijevo na šumsku stazu.
  20. Y križanje nakon Crkve Sv. Barbare, te prije groblja. Skrenite oštro lijevo.
  21. T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite desno. Cesta vodi do centra Bedekovčine.
  22. OPREZ! Križanje s glavnom prometnicom. Skrenite lijevo, te vozite po prometnici kroz centar do B23.
  23. T križanje. Skrenite lijevo, te nakon 300 m desno preko željezničke pruge i dolazite na početnu točku rute.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.