Ruta „Hiže Mazanke“ – Kumrovec
360m

Ruta „Hiže Mazanke“ – Kumrovec

Kumrovec – Kladnik – Ivanić Kosnički - Desinić –Velinci – Kumrovec

Općina Kumrovec smještena je u zapadnom dijelu Krapinsko-zagorske županije i leži uz lijevu obalu rijeke Sutle, koja je ujedno i granica s Republikom Slovenijom.

Jedna od glavnih atrakcija Kumrovca je Etnološki muzej Staro selo Kumrovec , jedinstveni muzej na otvorenom, s očuvanim izvornim seoskim kućama s prijelaza 19./20. st.

U gradnji stambenih i gospodarskih objekta izuzetnu važnost imao je hrast od kojeg su narodni graditelji izrađivali građu za gradnju. Tako su nastajale hiže mazanke, kuće izgrađene od drvenih greda omazane blatom i okrečene modrom galicom, čiji krovovi su bili prekriveni raženom slamom, crijepom biberom ili utorenim betonskim crijepom. Poneke obitelji, čiji standard je dopustio gradnju u kamenu lomljencu, gradile su, ugodne za život, kuće zidanke.

Cilj biciklističke rute „Hiže mazanke“ je upoznati cikloturiste sa nekadašnjom gradnjom kuća za život ljudi i „blaga“ (domaćih životinja).

Vožnja kreće ispred hostela Kumrovec. Krenite u smjeru starog sela Kumrovec kojega obavezno detaljno razgledajte i proučite Hiže mazanke i zidanke. Zagorske hiže pretežito su hiže mazanke. Nakon izlaska iz sela skrenite desno, K1. Prođite preko mosta vodotoka gdje kreće uspon prema naselju Donji Škrnik. Kod križanja K2 krećete sa off-road vožnjom. Uživajte, ali pazite. Križanje usred šume K3, skrenite desno. Put je konstanto valovitog uzdužnog profila. Na kratko izlazite iz šume, no usred spusta imate oštro križanje lijevo, opet u šumsku idilu, K4. Slijedi Vam duga dionica kroz šumu, pazite na skretanja, držite se glavnog šumskog puta. Dolazite do križanja K5 i kapelice Sv. Ivana. Obiđite kapelicu jer pruža prekrasne slikovite poglede na pejzaž u svim smjerovima. Vožnju nastavite prema sjeveru, asfaltiranom cestom do Y križanja K6, skrenite desno, pa nakon 180 m skrenite lijevo prema dvoru Veliki Tabor. Kamenom cestom dolazite do Velikog Tabora. Ovdje odmorite i razgledajte Veliki Tabor koji spada među najljepše i najočuvanije spomenike srednjovjekovne fortifikacije-stambene arhitekture Hrvatske, a i ovog dijela Europe. Vožnju nastavite po putu koji vodi jugoistočno, ispod dvora kroz zelene livade. Dolazite na T križanje K8, oprez. Skrenite lijevo, a nakon 190 m skrenite desno i dolazite u Seljački turizam Grešna Gorica. Okrijepite se i uživajte u gostoprimstvu domaćina. Ruta vodi natrag do glavne ceste, pa na istok i spust uz serpentine. Usred spusta dolazite do skretanja s glavne ceste, K9. OPREZ!!! Nastavite cestom uz prisutne šumske sjene. Dolaskom na Y križanje K10, skrenite desno na makadamski put kojega pratite do T križanja K11. Skrenite desno, te pratite uspon do vidikovca kod stoljetne lipe Desiničke. Uživajte u slikovitim pogledima na dolinu Desinića i dvor Veliki Tabor. Nakon razgleda, slijedi djelomično strmi spust do centra Desinića gdje se možete okrijepiti u lokalnim ugostiteljskim objektima i posjetiti craft pivovaru „Prostor“. Ruta prolazi centrom Desinića K12, te sljedećih 3.5 km vozite po glavnoj prometnici. Oprez!

Kad vidite velike uzdužne objekte-farme s desne strane, stigli ste do križanja K13 i skrenite desno na lokalnu cestu, a nakon 280 m oštro lijevo. Početak makadamske vožnje i uživanja po poljskom putu. J Na asfalt se vraćate kod točke K14 i sada do kraja imate asfaltiranu cestu. Na sljedećem križanju skrenite desno na duži uspon do skretanja K15, skrenite oštro lijevo. Vozite pitoresknom lokalnom cestom, po hrbtu naselja Kladnik s kojega se pružaju slikoviti vidici. Pazite na skretanje K16, skrenite desno na zemljanu pješačku stazu koja vodi do Spomen doma Kumrovec. Nakon razgleda, spustite se širokom slalom cestom do križanja s glavnom cestom, Cesta Lijepe Naše, K17. Skrenite desno, te prije benzinske postaje opet desno. Cesta Vas vodi do početne točke ispred Hostela Kumrovec gdje vožnja završava.

Ruta je idealna za MTB/Gravel bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je umjerena kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Po plavem Trnaci.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: centar Kumrovca – ispred hostela Kumrovec. Iz centra Kumrovca ispred Hostela Kumrovec krećemo sa vožnjom prema zapadu, Starom selu Kumrovec.

1. T križanje na kraju starog sela Kumrovec. Skrenite desno. Nastavite uz vodotok 100 m, skrenite preko mosta i nastavite na uspon. Na vrhu uspona skrenite lijevo.
  2. Y križanje. Skrenite desno.
  3. Y križanje. Skrenite desno na šumski put.
  4. OPREZ!!! Skretanje lijevo na šumski put usred spusta.
  5. Križanje kod Kapelice Sv. Ivana. Produžite ravno, prema sjeveru.
  6. T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite desno, pa nakon 180 m skrenite lijevo prema Dvoru Veliki Tabor. Držite se desne strane.
  7. Dvor Veliki Tabor. Ruta vodi po putu sa južne strane, te se spušta po makadamu do glavne prometnice.
  8. T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite lijevo. Nakon 190 m skretanje desno vodi do Seljačkog Turizma Grešna Gorica. Ruta vodi istočno, spust uz serpentine. Pazite na skretanje K 9.
  9. OPREZ! Križanje usred krivine glavne prometnice. Skrenite lijevo, pa odmah desno.
  10. Y križanje. Skrenite desno na makadamski put.
  11. T križanje. Skrenite desno. Na sljedećem Y križanju, skrenite desno prema usponu.
  12. Centar Desinića. Vozite sljedećih 3.5 km po glavnoj prometnici do sljedećeg skretanja. Pazi na promet.
  13. Križanje. Skrenite desno, nakon 280 m skrenite oštro lijevo. Vozite paralelno sa glavnom prometnicom.
  14. Križanje na vrhu uspona. Skrenite oštro lijevo, te nastavite prema početnoj točki uz poglede prema Sloveniji.
  15. Križanje na vrhu uspona. Skrenite oštro lijevo, te nastavite prema početnoj točki uz poglede prema Sloveniji.
  16. Y križanje prije samog spusta. Ruta vodi desno na usku pješačku stazu kojom dolazite do Spomen doma Kumrovec. Nastavite prema kraju vozeći spust serpentina.
  17. Nakon spusta, dolazite do T križanja sa glavnom prometnicom. Skrenite desno, te prije benzinske postaje opet desno. Cesta vas vodi do početne točke ispred Hostela Kumrovec.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.