Ratkajeva ruta – Desinić
394m

Ratkajeva ruta – Desinić

Desinić – Kuzminec Miljanski – Luke Poljanske – Desinić

Desinić se spominje prvi put negdje oko 1334.g. u statutima zagrebačkog Kaptola, pod imenom “Ecclesia sancti Gheorgii de Zothla” kao sjedište rimokatoličke župe sv.Jurja.

Desinić je karakterističan kao malo zagorsko neurbano mjesto, s prostranom gotičkom crkvom sv.Jurja na mjesnom trgu, uz čovjeka seljaka koji se mučio radeći cijeli dan na zemlji s vrlo skromnim mogućnostima.

Ratkayi Velikotaborski, 1502.g. postaju vlasnici Velikog Tabora, nakon obitelji Celjski darovnicom od kralja Maksimilijana II. Petru barunu Ratkayu za vojne zasluge. Ti su vlasnici dogradili Veliki Tabor koji je poprimio današnji izgled. Na ulazu u Veliki Tabor još postoji grb grofovije Ratkay: zidani bunar s kolutarom i vedricom.

Ratkajeva ruta počinje na javnom parkiralištu južno od Crkve sv. Jurja. S vožnjom krenite u smjeru juga, a nakon spusta na križanju D1 koje je 150m od mosta nad vodotokom Horvatska, skrenite desno. Pratite ulicu te na malom križanju D2 idite desno. Dolazite do početka uspona i križanja D3 gdje se držite desno i vrlo brzo dolazite do križanja D4 s glavnom prometnicom. Preporuka je da prije nastavka posjetite Seljački turizam Grešna Gorica koji se nalazi južno od križanja D4. Nakon razgleda Grešne Gorice ruta nastavlja glavnom prometnicom koja ide podno dvora Veliki Tabor kojega ćete obići pred kraj vožnje. Lagani spust pa lagani uspon do Y križanja D5, skrenite lijevo u šumu, asfaltirana cesta. Pratite cestu do D6, skrenite desno. Na toj lokaciji se nalazi Kapelica sv. Ivana te prekrasan pogled na slikovite zagorske brežuljke. Nastavite prema jugozapadu do križanja usred šume D7, skrenite desno i pratite cestu do T križanja D8 s glavnom prometnicom. Skrenite lijevo, a za 200 m skrenite oštro desno te uz pogled na dvorac Miljana nastavite prema usponu koji ide do šume iznad kapelice pa desno do Y križanja D9. Skrenite lijevo na šumski put gdje počinje prava off-road zabava na dva kotača. J Izlaskom iz šume stižete na križanje D10, nastavite ravno prema sjeverozapadu. S lijeve strane obiđite Kapelicu sv. Ana s koje se pruža slikoviti pogled na dvor Veliki Tabor. Vozeći istom cestom dalje, dolazite na križanje D11, gdje skrećete desno na uspon, a na vrhu Vas čeka OPG Masnec. Ulazite na šumski put i uživanje u off-road vožnji. Usred šume dolazite na križanje D12 gdje skrećete desno. Lijevo skretanje vodi prema Sloveniji. Slijedi šumska vožnja do T križanja D13 gdje skrećete desno te vrlo brzo križanje D14 gdje skrećete lijevo. Put vodi pitoresknom cestom do Kapelice sv. Marije Magdalene kod koje je ponovno prekrasan pogled jer je kapela smještena na uzvisini. Nastavite dalje i dolazite na križanje D15 ispod dvora Veliki Tabor. Skrenite lijevo pa vozite ravno po kamenoj cesti do dvora Veliki Tabor. Ovdje odmorite i razgledajte Veliki Tabor koji spada među najljepše i najočuvanije spomenike srednjovjekovne fortifikacije-stambene arhitekture Hrvatske, a i ovog dijela Europe. Nakon razgleda, ruta vodi natrag do križanja na kojem idete desno na makadamski spust koji nosi naziv Šetnica Veronike Desinićke.

Stižete do T križanja D16, skrenite desno, pratite cestu do D17. Skrenite lijevo na makadamski put kojim vozite do T križanja D18. Krenite desno prema blagom usponu i držite se desnog smjera na sljedećem Y križanju. Na ovom usponu su noge pomalo teške, no na vrhu Vas čeka stoljetna Lipa u Desiniću i pogled na dvor Veliki Tabor koji morate ovjekovječiti fotografijom. Nakon razgleda, slijedi djelomično strmi spust do centra Desinića gdje Vaša vožnja završava.

Ruta je idealna za MTB/Gravel/trekking bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je umjerena kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Po plavem trnaci.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: Desinić – parkiralište u centru. Ruta kreće s parkirališta prema jugu.

1. Y križanje nakon prelaska vodotoka Horvatska. Skrenite desno i pratite cestu.
  2. X križanje. Malo križanje usred ulice. Skrenite desno.
  3. Križanje. Skrenite desno prema usponu te vozite do T križanja s glavnom prometnicom.
  4. T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite desno kako biste posjetili Seljački turizam “Grešna Gorica”. Na povratku skrenite lijevo i vozite po glavnoj prometnici.
  5. Y križanje. Skrenite lijevo u šumu.
  6. T križanje. Skrenite desno. Nakon 50 m ulaz u Kapelicu sv. Ivana. Prekrasni pogled.
  7. Y križanje. Skrenite desno kroz šumu te vozite tim putem do T križanja s glavnom prometnicom.
  8. T križanje s glavnom prometnicom. Skrenite lijevo. Nakon 200 m skrenite oštro desno te uz pogled na dvorac Miljana nastavite prema usponu koji ide do šume pa desno.
  9. Y križanje. Skrenite lijevo na šumski put kojega oprezno pratite.
  10. Y križanje s asfaltnom cestom. Držite se desne strane i nastavite.
  11. Križanje. Skrenite desno na uspon.
  12. Y križanje u šumi. Skrenite desno. Lijevo se ide prema Sloveniji.
  13. T križanje. Skreni desno.
  14. Y križanje. Skrenite lijevo.
  15. T križanje. Skrenite lijevo. Smjer ravno vodi do dvora Veliki Tabor. Na povratku skrenite oštro desno na makadamski put.
  16. T križanje. Skrenite desno.
  17. T križanje. Skrenite lijevo na makadamski put.
  18. T križanje. Skrenite desno. Na sljedećem Y križanju, skrenite desno prema usponu.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.