Fellerova ruta – Donja Stubica
368m

Fellerova ruta – Donja Stubica

Donja Stubica – Gornja Stubica – Donja Stubica

Ruta dobiva ime po poznatom ljekarniku Eugenu Viktoru Felleru i njegovoj obitelji koji je ogroman poduzetnički uspjeh ostvario u Donjoj Stubici. U Donju Stubicu doselio je 1899. godine. Najpoznatiji je po proizvodnji čudotvornog eliksira Elsa Fluid kojeg je nazvao po nadimku svoje majke Else. Iz Donje Stubice, Fellerovi su proizvodi išli u svijet preko donjostubičke pošte što je za tadašnje doba uspjeh svjetskih razmjera.

Da biste čuli ostatak priče o obitelji Feller, a ujedno dodatno istražili poznati Gupčev kraj, vodimo Vas na Fellerovu rutu gdje ćete uživati u bojama, mirisima i pogledima na Donju i Gornju Stubicu.

Fellerova ruta početnu i završnu točku ima u centru Donje Stubice, u parku obitelji Feller gdje možete razgledati izvornu zgradu ljekarne, tvornicu i laboratorij za potrebe proizvodnje.

Krenite južno po Obrtničkoj ulici, kod FDS1 skrenite lijevo prema restoranu Majsecov mlin koji se nalazi s desne strane. Vi nastavljate zapadno preko potoka po makadamskom putu nakon čega dolazite na križanje s Dubravačkom cestom (asfalt) gdje produžite ravno, pratite ulicu do T križanja FDS2, gdje skrećete desno na zemljani put kojega pratite do asfalta i lokalne ceste kojom nastavljate južno prema FDS3. Skrenite lijevo prema polju gdje počinje makadamski put. Vozite do T križanja, skrenite desno i pratite put koji ima konstantni blagi uspon. Dok prolazite kroz tradicionalne zagorske vinograde, uživajte u pogledu te nakon prolaska naseljem Gornja Podgora, dolazite do križanja (s lijeve strane trgovina Grabrina) FDS4 gdje skrećete desno pa kod raspela opet desno. Pratite oznake za Gupčevu hižu do koje dolazite nakon nekoliko kratkih uspona. Nakon posjeta Gupčeve hiže vratite se natrag do Y križanja FDS5, skrenite desno. Na križanju FDS6 skrenite desno, kod Trga Kraljice mira nastavite desno prema naselju Slani Potok. Pratite oznake za Etno selo Dišeča starina. FDS7 skrenite desno, a na povratku iz Etno sela produžite ravno. FDS8 križanje, oprez oštro skretanje desno na cestu koja Vas vodi do centra G. Stubice. Dolaskom u centar, FDS9, lijevo posjetite Spomen park Rudolfa Perešina, Gupčevu lipu i Gupčevu klet gdje će Vas dočekati srdačni domaćini. Ruta nastavlja istočno po glavnoj prometnici, pratite točku/križanje FDS10 kako biste na vrijeme skrenuli prema usponu koji Vas vodi do slikovitog vidikovca s kojega se pogled spušta na naselje Hum Stubički i Volavec. Ruta nastavlja zemljanim putem do FDS11 gdje skrećete desno pa u naselju Hum Stubički dolazite na T križanje. Skrenite desno prema Sekirevom Selu, pratite uredno asfaltiranu cestu. Kod vodovodne crpne stanice, FDS12, nastavite desno po asfaltnoj cesti. Prolazite prekrasnim zelenim brežuljcima koji služe kao aktivni pašnjaci. Zaustavite se na sredini uspona, osjetite miris očuvane prirode, uživajte u pogledu. Vožnjom dalje dolazite do centra naselja Šagudovec. Kod raspela je skretanje FDS13, skrenite lijevo. Posjetite OPG Ptić koji se nalazi nekoliko metara dalje u smjeru rute. U OPG-u se možete opskrbiti proizvodima šagudovskih pašnjaka. Slijedi spust do ulaza na šumski put, FDS14. Vozite oprezno po šumskom putu, ima zahtjevnijih dionica.

Ukoliko ste preumorni za šumsku vožnju, vratite se do FDS12 gdje skrećete desno na makadamski put koji Vas vodi do brane Burnjak i nastavka rute do G. Stubice.

Nastavno na šumsku vožnju, ruta Vas vodi do brane Burnjak (Hrvatske vode) – umjetna brana, vodna retencija koja sprječava velike vodne valove u stubičkoj dolini. Nastavite nizvodno po šumskoj hladovini koja vas prati do naselja Pasanska Gorica. Kod FDS15 skrenite desno na uspon. Na vrhu se nalazi Muzej seljačkih buna- dvorac Oršić i spomenik Matiji Gupcu. Ruta nastavlja s istočne strane dvorca gdje Vas vodi zemljani put kroz voćnjake jabuka uz Osnovnu školu Matije Gupca, na kratko vozite po glavnoj prometnici do početka drvoreda. FDS16 skrenite lijevo, nakon groblja skrenite desno na makadamski put te po završetku puta skrenite lijevo prema usponu. Na vrhu uspona je križanje FDS17, produžite ravno na makadam. Izlazite na asfalt, FDS18, skrenite desno i pratite prometnicu do FDS19. Desno se nalazi dvorac Stubički Golubovec koji će postati Znanstveno edukacijski centar. Lijevo idete po šumskom putu do ribnjaka Golubovec o kojem brinu vrijedni članovi SRD Pastrva. Od ribnjaka nastavljate dalje po makadamu do FDS20. Skrenite lijevo i uključeni ste na glavnu prometnicu koja Vas vodi do centra D. Stubice i početka rute u parku obitelji Feller.

Ruta je idealna za MTB/Gravel/trekking bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je jača fizička kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Donja Stubica i Gornja Stubica.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: Donja Stubica – Park obitelji Feller. Iz parka krenite južno, desno niz Obrtničku ulicu.

1. Y križanje, skrenite lijevo na makadam. Tabla restoran Majsecov mlin. Nakon 50-tak metara skrenite lijevo prema potoku i nastavite po makadamu.
  2. T križanje. Skrenite desno na zemljani put. Pratite do T križanja s asfaltiranom cestom. Skrenite desno pa na sljedećem križanju lijevo.
  3. Križanje nakon kratkog uspona između kuća. Skrenite lijevo prema polju. Sljedeće T križanje skrenite desno.
  4. T križanje. Skrenite desno. Sljedeće križanje kod raspela skrenite desno. Pratite oznake za Gupčevu hižu.
  5. Y križanje. Skrenite desno na spust. Oprez, uski most vodotoka.
  6. T križanje. Skrenite desno pa nastavite do Trga Kraljice mira i nastavite desno prema naselju Slani Potok.
  7. Y križanje. Skreni desno, spust pa uspon kroz selo do Etno sela Dišeča starina.
  8. Oprez. Oštro skretanje desno na cestu kojom dolazite do centra G. Stubice
  9. Centar G. Stubice. Lijevo – Spomen park Rudolfa Perešina i Gupčeva lipa. Desno – ruta nastavlja dalje prema Šagudovcu.
  10. X križanje sa sporednim ulicama. Skrenite lijevo na uspon.
  11. X križanje. Skrenite desno. Na sljedećem T križanju, skrenite desno.
  12. Y križanje. Skrenite desno pokraj crpne stanice vodovoda
  13. T križanje kod raspela. Skrenite lijevo. Nakon 100 m “OPG Ptić”.
  14. Y križanje. Skrenite desno na šumski put. Oprezno.
  15. Križanje za Muzej Seljačke bune. Skrenite desno, uspon.
  16. X križanje. Skrenite lijevo prema drvoredu.
  17. X križanje. Produžite ravno na spust. Početak makadamskog puta.
  18. T križanje. Skrenite desno i nastavno vozite do dvorca Golubovec.
  19. Križanje. Desno dvorac Golubovec. Lijevo šumski put za ribnjak Golubovec.
  20. OPREZ križanje! Skrenite lijevo na glavnu prometnicu koja vodi do početka rute.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.