Nezaboravni vidici s Vinagore
410m

Nezaboravni vidici s Vinagore

Desinić - Mali Tabor - Miljana - Desinić

Ova će vas ruta asfaltiranom cestom koja vijuga između kućica, vinograda i voćnjaka do jednog od najljepših vidikovaca Zagorja zapadno od Pregrade – Vinagore (407 mnv), s crkvom sv. Marije od Pohoda, povesti idiličnim i šarmantnim brežuljkastim, ali i ravničarskim dijelovima županije.

Vožnju započnite u središtu Desinića 1 odakle vas ruta vodi prema naselju Gaber. Putem prolazite pored vinarije Hajduk i na raskrižju 2, 3,8 km od starta, skrenite lijevo i pratite putokaz za Vinagoru. Nakon skretanja izlazite na greben s lijepim vidicima, a potom počinje nešto teži uspon koji će se na kraju u potpunosti isplatiti. Nakon kraćeg, ali strmog uspona nalazite se na Vinagori kraj prelijepe župne crkve s cinktorom i unutarnjim arkadama te kapelama Sv. Roka i Sv. Florijana. Svakako se zadržite i uživajte u nezaboravnim pogledima na zagorske brege i zaseoke. S Vinagore krenite prema sjeveru grebenskom cestom s predivnim pogledima. U naselju Košenine na Y raskrižju 4 držite desnu stranu i ulazite na područje općine Hum na Sutli. Nastavite se spuštati vodeći računa o kratkim stankama za uživanje u čarobnim vidicima. Nakon 12,2 km od Desinića nalazite se pored kurije Poredje koja je danas u funkciji samostana sestara Karmelićanki. Ubrzo stižete na Y raskrižje 5 s glavnom cestom na kojem oprezno skrenite desno prema naselju Mali Tabor. Putem do središta naselja 6 i crkve Sv. Petra prolazite pored dvorca Mali Tabor. U naselju možete kratko odmoriti u gostionici. Na raskrižju pored crkve (13,8 km od starta) skrenite lijevo i nastavite u smjeru zapada spuštajući se prema Sutli. I dalje uživate u prelijepim vidicima na okolicu. Ubrzo prolazite pored kurije Halužan i dolazite na Y raskrižje 7 s pokloncem na kojem skrećete lijevo u smjeru naselja Zagorska Sela i Donje Brezno.

Svakim kilometrom sve ste bliže tihoj i idiličnoj dolini rijeke Sutle. Dok se cesta polako izravnava, vi vozite lijevom obalom rijeke. S desne vam je strane Slovenija. U nastavku biciklistička ruta prolazi izrazito mirnim područjem s rijetkim automobilskim prometom. Ovo je prilika za dodatno uživanje u prirodnim ljepotama kraja dok se s ceste pružaju vidici na dolinu Sutle. Nakon 23,5 km vožnje prolazite pored brane i nastavljate prema jugu. Na Y raskrižju 8 s raspelom (24,2 km vožnje) držite desnu stranu i ubrzo prolazite pored kompleksa Terme Olimia u Sloveniji. U termama se možete odmoriti i osvježiti, posebno ljeti. Vožnju nastavite dalje kroz Luku Poljansku do raskrižja 9 (na 26,3 km rute) na kojem ruta vodi ravno. Uskoro prolazite pored stare pilane te međunarodnog graničnog prijelaza i ulazite u naselje Miljana gdje možete odmoriti u seoskom turizmu Šumak. Na raskrižju10skrenite lijevo i nastavite prema Desiniću. Ruta dalje vodi uz pitoreskni dvorac Veliki Tabor 11, a nakon 37 km kružne rute ponovno dolazite u Desinić.

Tehnički opis rute

1. Početak rute u središtu Desinića. Krenite u smjeru naselja Gaber.
  2. Y raskrižje. Skrenite lijevo i nastavite u smjeru Vinagore udaljene 1 km.
  3. Vinagora. Nezaboravan vidikovac na cijelo Zagorje. Vrijedno truda strme vožnje uzbrdo.
  4. Y raskrižje. Skrenite desno. Nakon skretanja otvaraju se lijepi vidici prema sjever
  5. Oprez. Y raskrižje. Skrenite desno i nastavite prema Malom Taboru.
  6. T raskrižje s crkvom Sv. Petra. Ovdje skrenite lijevo nizbrdo.
  7. Y raskrižje s pokloncem. Skrenite lijevo prema dolini rijeke Sutle.
  8. Y raskrižje s raspelom. Skrenite desno.
  9. Y raskrižje. Nastavite ravno u smjeru naselja Miljana
  10. Y raskrižje. Skrenite lijevo u smjeru Desinića. Na raskrižju su trgovina, gostionica i seoski turizam Šumak.
  11. Y raskrižje. Nastavite ravno. Lijevo se odvaja put do dvorca Veliki Tabor.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.