Putovima hrvatskih velikana
310m

Putovima hrvatskih velikana

Kumrovec - Miljana - Desinić - Kumrovec

Ova biciklistička ruta vodi po vrijednim povijesnim lokalitetima karakterističnim za prostor Zagorja. Ruta počinje u središtu Kumrovca 1, rodnog mjesta svjetski poznatog državnika maršala Josipa Broza Tita, s jedinstvenim prikazom tradicijske gradnje u Muzeju „Staro selo“ Kumrovec, s očuvanom materijalnom i nematerijalnom baštinom Zagorja. Vozite Ulicom Josipa Broza i na raskrižju skrenite desno. Uskoro dolazite do Y raskrižja 2 (1 km od starta) i skrenite desno u smjeru naselja Zagorska Sela. Nakon skretanja, s desne je strane kurija Razvor. Nastavite dalje manje prometnom cestom uz staru trasu željezničke pruge od Kumrovca s pogledom na crkvu Sv. Križa na brijegu u obližnjoj Sloveniji. Nakon 5,4 km od starta, u središtu ste grebenski smještenog idiličnog naselja Zagorska Sela. Prolazite uz privatnu kuriju Poklek u šumi uz cestu i nastavite vožnju prema naselju Miljana. U Miljani (10 km od starta) možete odmoriti ili prenoćiti u seoskom turizmu Šumak, te posjetiti dvorac Miljana (uz najavu). Na raskrižju 3 skrenite desno i nastavite u smjeru Desinića. S lijeve strane dolazi biciklistička ruta iz Luke Poljanske. Nastavite vožnju prema jedinstvenoj srednjovjekovnoj utvrdi, dvorcu Veliki Tabor, na 14. km rute 4. Prolazite pored seoskog turizma Grešna gorica te nakon 16,4 km dolazite u Desinić. Na raskrižju skrenite lijevo i nastavite prema naselju Gaber. Nakon 17,5 km na raskrižju 6 s pokloncem skrenite desno na uži asfaltni put. Nastavite grebenskim putovima s prelijepim pogledima na kraj. Ubrzo dolazite na Y raskrižje 7 asfaltnog i makadamskog puta. Skrenite desno na makadamski put i vozite do raskrižja 8 te skrenite lijevo nizbrdo. U blizini raskrižja nalazi se lijep poklonac. Uskoro se otvara ravnica. Nastavite pitoresknim krajolikom skrivene doline sjeverozapadnog Zagorja i uživajte. U naselju D. Jalšovec, 9  22,5 km od starta, na raskrižju s raspelom skrenite desno, a zatim odmah lijevo i nastavite makadamom kroz dolinu. Iz ove pitoreskne doline, preko brežuljka, dolazite na raskrižje 10 na kojem oprezno skrenite lijevo, a ubrzo potom na raskrižju 11 skrenite desno na uži asfaltni put. Nastavite vožnju kratkim strmim usponom koji ubrzo postaje grebenski put s predivnim pogledima sve do Y raskrižja 12 27,5 km od starta. Na raskrižju skrenite desno i nastavite nizbrdo. Putem prolazite pored tradicijskih kuća. Na raskrižju 13 dva puta skrenite lijevo te nastavite prema istoku. Biciklistička ruta vodi dalje do Y raskrižja (30 km od starta) na kojem skrenite desno. Polako se spustite do većeg Y raskrižja 14 i lokaliteta Zelenjak gdje je podignut   spomenik nacionalnoj himni Hrvatske „Lijepa naša domovino“ koju je ovdje spjevao Antun Mihanović. Na raskrižju skrenite desno i polako se vratite u Kumrovec gdje ova  povijesno zanimljiva i krajobrazno lijepa biciklistička ruta završava.

Tehnički opis rute

1. Početak rute u središtu Kumrovca. Krenite u smjeru zapada.
  2. Y raskrižje. Skrenite desno u smjeru Miljane i Zagorskih Sela. Lijevo se put odvaja za Sloveniju. Nakon skretanja posjetite kuriju Razvor.
  3. Y raskrižje. Skrenite desno u smjeru Desinića. Na raskrižju su trgovina, gostionica i seoski turizam Šumak. Odmorište.
  4. Y raskrižje. Nastavite ravno. Lijevo se odvaja put do dvorca Veliki Tabor.
  5. Na raskrižju skrenite lijevo. U središtu su Desinića trgovina i gostionica. Zgodno mjesto za odmor.
  6. Raskrižje s pokloncem. Skrenite desno na uži asfaltni put. Dalje nastavite uzbrdo.
  7. Y raskrižje. Skrenite desno na makadam. Lijevo nastavlja asfaltni put.
  8. Y raskrižje. Skrenite desno na makadam. Lijevo nastavlja asfaltni put.
  9. Raskrižje s raspelom. Prvo skrenite desno, a zatim (nakon 10 m) odmah lijevo. Dalje nastavite makadamom.
  10. Oprez! Raskrižje na kojem skrenite lijevo. Raskrižju pristupite oprezno zbog nizbrdice. Nakon skretanja prolazite pored gostionice i trgovine.
  11. T raskrižje. Skrenite desno na uži asfaltni put.
  12. Y raskrižje. Skrenite desno, nizbrdo. Lijevo se odvaja biciklistička ruta 1 TZO Tuhelj.
  13. Y raskrižje. Skrenite lijevo. Odmah nakon skretanja slijedi Y raskrižje na kojem skrenite lijevo i nastavite na istok.
  14. Y raskrižje. Skrenite desno. Na raskrižju u Zelenjaku je povijesni spomenik (obelisk) hrvatskoj himni „Lijepa naša domovino“.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.