Badlova ruta – Krapinske Toplice
309m

Badlova ruta – Krapinske Toplice

Krapinske Toplice – Klokovec – Hršak Breg – Klokovec

Krapinske Toplice procvat doživljavaju 1859. godine kada poznati trgovac Jakob Badl kupuje postojeće i gradi nove kupelji (Jakobova, Marijina i Pučka kupelj). Pored njih također se gradi hotel, lječilište, restoran (Bellevue) te se formiraju i sade parkovi i aleja.

Danas su Krapinske Toplice termalno lječilište koje nudi opuštanje i odmor u termalnoj vodi, saunama i masaži u Vodenom parku Aquae Vivae, Spa centru Ville. Ljubitelji avanturizma mogu zaroniti u vodenom parku, letjeti na simulatoru leta u Heli centru ili jahati u Konjičkom klubu „Horses for Champions“ te šetati i biciklirati stazama i rutama koje su trasirane kroz općinu Krapinske Toplice.

Badlova ruta biciklistička je ruta kojom ćete obići prekrasan brežuljkasti kraj Krapinskih Toplica.

Ruta kreće s javnog parkirališta ispred Termi Aquae Vivae, kod Aleje kestena.

Krenite prema istoku, dolazite na T križanje KT1 sa Zagrebačkom ulicom. Krenite desno. Nakon 500 m s desne strane nalazi se Heli centar gdje možete letjeti na simulatoru. Dogovorite termin simulatora te nastavite vožnju biciklom do točke KT2. 😊 Nakon obiteljske kuće, skrenite oštro desno i nastavite do glavne prometnice. Pazite na promet te nastavite ravno prema naselju Klokovec. Slijedi Vam uspon do KT3, a na vrhu uspona skrenite desno i vozite uz vinograde i zagorske kleti do KT4 gdje skrećete desno na šumski put. Držite smjer prema sjeverozapadu bez skretanja na sporedne putove. Šuma Vam cijelim putem pruža hladovinu i ugodnu vožnju. Na KT5 imate X križanje šumskih putova. Skrenite oštro desno niz spust. Oprez! Dolaskom na T križanje, KT6, skrenite desno i vozite do početka Aleje kestena gdje skrećete lijevo i vozite ravno do početne točke pa desno (istim putem kao i na startu) prema KT7 gdje skrećete oštro lijevo na strmi uspon duljine 1.0 km. Dolaskom na vrh KT8 počinje makadamski dio rute. Skrenite lijevo kako biste posjetili kapelicu Sv. Marije Magdalene i Mauzolej Jakova Badla. Na tim pozicijama pruža se prekrasan pogled pa ih svakako posjetite. Od KT8 nastavite prema sjeveru, dobrim makadamskim putem, pokraj vinograda i uživajte u slikovitom krajoliku. Na križanju KT9 pazite na promet jer je to glavna prometnica između Kr. Toplica i Krapine. Nastavite ravno prema Hršak Bregu i jednostavno uživajte na uzvisini s koje imate pogled na sada već udaljene Krapinske Toplice. Dolaskom na križanje (na koje morate obratiti pažnju na povratku) KT10, držite se desno i uskoro dolazite do restorana i vinarije „Vuglec breg“ gdje se možete kvalitetno okrijepiti i dobiti biciklističke informacije i ponudu za sljedeći izlet. Povratak je istim putem do KT10 gdje morate skrenuti oštro desno na makadamski put. Vozite uz prekrasne vinograde koji su položeni tako da gledaju Kr. Toplice. Dolazite do kapelice Sv. Antuna, KT11. Desno prema zapadu se nalazi vinarija Petrač. Rutu nastavljate južno ispod kapelice između kuća. Oštar spust i serpentine. OPREZ!

Na T križanju skrenite desno, a za 350 m slijedi križanje KT12 gdje skrećete desno na strmi, ali kratak uspon. Vozite cestom do KT13 gdje skrećete desno na makadamski put koji traje sljedećih 400 m. Zatim se spajate na lokalnu cestu. Na sljedeća dva bliska križanja skrenite lijevo i slijedi blagi spust do KT14. Skrenite oštro desno prema usponu. Vozite do zadnje kuće, prođite preko livade 90 m i spajate se na makadamski put gdje idete lijevo u smjeru juga. Na vrhu puta dolazite na križanje KT15 gdje počinje asfalt. Skrenite lijevo, a na sljedećem križanju desno. Počinje spust prema Kr. Toplicama, no na križanju KT16 Vas vodimo do zadnjeg uspona na ruti za koji se vrijedi potruditi. Skrenite lijevo te po dobrom makadamu, uz pjev ptica u šumi, dolazite do lovačke kuće LD Fazan. Pruža Vam se pogled na Krapinske Toplice radi kojeg se isplatilo potruditi doći na sam kraj izleta. Slijedi spust do početka rute. KT17 kraj makadama. Oštar spust, oprez uska ulica. Prolazite pokraj hotela Villa Magdalena i dolazite ispred ulaza u Specijalnu bolnicu Krapinske Toplice, KT18. Nastavite prema jugu, na križanju skrenite desno pa na kraju parkirališta KT19 skrenite lijevo te uz vodotok dolazite do početne točke rute.

Ruta je idealna za MTB/Gravel/trekking bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je jača fizička kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom.

Za dodatne informacije obratite se Turističkoj zajednici područja Srce Zagorja.

Za sigurnu i bezbrižnu vožnju proučite kartu i sve potrebne informacije ili angažirajte lokalnog licenciranog biciklističkog vodiča. Popis aktivnih i licenciranih vodiča možete naći ovdje.

Tehnički opis rute

Početak i završetak rute: Krapinske Toplice – parkiralište ispred “Termi Aquae Vivae”.

1. T križanje. Krenite desno po glavnoj prometnici, 900 m do sljedećeg križanja.
  2. Križanje. Skrenite desno u usku ulicu. Sljedeće križanje s glavnom prometnicom D507. Oprez! Produži ravno.
  3. Y križanje. Na vrhu uspona skrenite desno za Oratje.
  4. Y križanje. Skrenite desno na šumski put kojega pratite sljedećih 750 m. Križanje, produžite ravno i pratite put do KT 5.
  5. X križanje usred šume. Skrenite oštro desno na put koji vas vodi do asfaltirane ceste.
  6. T križanje. Skrenite desno i vozite do početka Aleje kestena gdje skrećete lijevo u Aleju i vozite ravno do početne točke pa desno prema KT 7.
  7. Križanje, 50 m od KT 1. Skrenite lijevo na uspon. Slijedi strmi uspon 1.0 km.
  8. T križanje. Početak makadam. Lijevo idete prema Mauzoleju Jakoba Badla, desno ruta nastavlja svoj smjer. Pratite makadamski put bez skretanja do KT 9.
  9. OPREZ! X križanje s glavnom prometnicom. Nastavite ravno sporednom ulicom  Hršak Breg.
  10. Y križanje. Držite smjer desno kako bi došli do restorana Vuglec Breg. Na povratku skrećete oštro desno na makadamski put koji vodi do Kapelice Sv. Antuna.
  11. Kapelica Sv. Antuna.  Desno prema zapadu se nalazi vinarija Petrač. Rutu nastavljate južno ispod kapelice između kuća.
  12. OPREZ! Y križanje. Skrenite desno, uspon.
  13. Y križanje. Skrenite lijevo na makadamski put. Na sljedeća dva bliska križanja skrenite lijevo.
  14. Y križanje. Skrenite oštro desno. Vozite do zadnje kuće. Preko livade 90 m pa lijevo na makadamski put.
  15. Križanje, skrenite lijevo. Na sljedećem križanju skrenite desno. Početak spusta.
  16. T križanje. Skrenite lijevo na makadamski put gdje počinje uspon do Lovačkog doma i vidikovac.
  17. Kraj makadama. Spust, oprez. Nastavite niz ulicu uz hotel Villa Magdalena.
  18. T križanje. Lijevo je ulaz u Specijalnu bolnicu K. Toplice. Skrenite desno do glavnog križanja na kojem ponovno skrenite desno.
  19. Križanje nakon parkirališta s lijeve strane. Skrenite lijevo te vozite uz vodotok koji vodi do početne točke rute.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 4 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.