Putovima Seljačke bune
420m

Putovima Seljačke bune

Marija Bistrica - Sv.Matej - Gornja Stubica - Marija Bistrica

Biciklistička ruta značajna je jer povezuje neke od najznačajnijih lokaliteta jugo-istočnog Zagorja poput muzeja Seljačke bune i marijanskog svetišta u Mariji Bistrici.

Vožnju biciklom započnite na središnjem trgu u Mariji Bistrici 1 ispred Svetišta Majke Božje Bistričke i nastavite Zagrebačkom ulicom prema Lazu. Na raskrižju 2 oprezno nastavite ravno. Uskoro započinje duži uspon koji će vas dovesti na mali prijevoj naziva Laz. Na Lazu se nalazi gostiona u kojoj se možete odmoriti, a na raskrižju 3 (7,8 km od starta) skrenite desno u smjeru Sv. Mateja. Ruta dalje nastavlja nizbrdo. Kao i sve rute u Zagorju, tako i ova ruta ima niz uspona i spustova koji srećom nisu dugački, ali su česti. Ubrzo prolazite središtem naselja Sv. Matej i nastavljate prema Gornjoj Stubici. Cesta je mirna i bez puno vozila. Nakon 16 km od starta dolazite u središte G. Stubice gdje se nalazi spomen park Rudolfa Perišina. U središtu se možete odmoriti i okrijepiti.

Ruta dalje nastavlja do raskrižja 5 (16, 8 km od starta) na kojem skrenite desno i nakon 400 m skrenite ponovno desno na manji put uzbrdo koji će vas dovesti točno ispred spomenika Seljačkoj buni i Matiji Gupcu 7, koji dominira prostorom. Svakako se zadržite ovdje i uživajte u pogledu i saznajte više o buni u obližnjem muzeju smještenom u dvorcu Oršić. Na raskrižju ispred dvorca ruta dalje nastavlja desno nizbrdo do Y križanja 8 (19,6 km od starta). Na raskrižju skrenite lijevo i nastavite kratkim, ali strmim usponom do naselja Pasanci koje je prepuno tradicijske arhitekture. U nastavku ruta nastavlja uskim pitoresknim cestama do raskrižja 9 (21,2 km od starta) na kojem skrenite desno nizbrdo.

U nastavku započinje nešto ravniji dio rute bez brežuljaka. Ubrzo na raskrižju 10 (23,7 km od starta) skrenite lijevo na pitoresknu cestu i vozite do Lojzekove hiže. Ovo je odlično mjesto za odmor. Nakon odmora nastavite do T raskrižja (25,8 km od starta) na kojem skrenite desno, a zatim na raskrižju 11 (26,4 km od starta) skrenite lijevo, kod kućnog broja 47d, na usku asfaltnu cestu. Raskrižje je lako promašiti, zato oprez. Ubrzo započinje makadamski put i uspon preko zadnjeg brijega na ovoj ruti. Nakon 28,4 km od starta u naselju Srebačići na raskrižju 12 skrenite desno i nastavite poljskim putem. Put je dobar, ali nakon kiše može biti malo blata. Šumski put ubrzo nastavlja kao pitoreskni makadam, zatim asfaltna cesta. U naselju Kutani, na raskrižju s raspelom, držite desnu stranu i ubrzo kreće poljski put koji prolazi pored polja i uz ergelu konja do naselja Podgrađe. Nakon Podgrađa, u naselju Prlićev Jarek, na raskrižju skrećete lijevo do raskrižja 13 (33,5 km od starta). Na raskrižju oprezno skrenite desno i oprezno nastavite vožnju prema Mariji Bistrici. Nakon 36 km ponovno se nalazite u središtu Marije Bistrice gdje ruta završava.

Tehnički opis rute

1. Početak biciklističke rute u središtu Marije Bistrice. Nastavite Zagrebačkom ulicom prema Lazu.
  2. Oprez. Y raskrižje,nastavite ravno. Oprezno na raskrižju.
  3. Y raskrižje, skrenite desno nizbrdo u smjeru Sv. Mateja.
  4. Raskrižje, skrenite desno. Na središnjem trgu G. Stubice možete se odmoriti.
  5. Raskrižje, skrenite desno
  6. Y raskrižje. Nastavite desno uzbrdo prema spomeniku Seljačke bune.
  7. Muzej Seljačke bune i dvorac Oršić.
  8. Y raskrižje, nastavite lijevo strmo uzbrdo prema naselju Pasanci.
  9. Raskrižje, skrenite desno.
  10. Raskrižje, skrenite lijevo i nastavite prema Lojzekovoj hiži.
  11. Oprez. T raskrižje, skrenite lijevo pored kućnog broja 47d. Raskrižje je lako promašiti.
  12. Oprez. T raskrižje, skrenite lijevo pored kućnog broja 47d. Raskrižje je lako promašiti.
  13. Oprez. T raskrižje s glavnom cestom, oprezno skrenite desno.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.