Put vidikovaca
410m

Put vidikovaca

Pregrada - Đurmanec - Klenovec - Pregrada

Ova je biciklistička ruta prepuna vidikovaca do kojih vode jači i strmi usponi, pa je nešto teža za vožnju. Težinom uspona, ali i ljepotom, posebno se ističe vidikovac zelene i šumovite Kunagore (522 m) iznad Pregrade poznate po kuburašima i tradiciji uskršnjeg pucanja iz kubura.

Ruta započinje na središnjem Trgu Gospe Kunagorske u Pregradi 1 ispred veličanstvene župne crkve Uznesenja Blažene Djevice Marije prozvane još i „Zagorskom katedralom“. Vožnju započnite prema jugu i raskrižju13 na kojem skrenite lijevo. Oprezno tijekom vožnje zbog cestovnog prometa. Ubrzo dolazite do kružnog toka 2 na kojem nastavite ravno i lagano uzbrdo. Prolazite pored dvorca Gorica i vozite u smjeru naselja Klenice dosta strmim usponom koji svaki prijeđeni metar nagrađuje pogledom na okolne vinograde i vinske kleti. Ruta prolazi kroz Donju Plemenšćinu i polako se penje kroz Prigorje do Putkovca. U naselju Putkovec na Y raskrižju 3 (9,4 km od starta) držite lijevu stranu. Nakon raskrižja započinje spust u smjeru Đurmanca. Ubrzo dolazite na Y raskrižje 4 na kojem ruta nastavlja lijevo, no preporučamo skrenuti desno prema središtu Đurmanca. U Đurmancu se moguće odmoriti i okrijepiti. Nakon raskrižja 4, vožnju rutom nastavite u smjeru Lupinjaka. Budite oprezni zbog pojačanog prometa. Koristi se prometnija cesta jer nema alternativne varijante puta. Nakon 17,3 km od Pregrade nalazite se na Y raskrižju 5 na kojem nastavite lijevo, dok cesta desno vodi do graničnog prijelaza Lupinjak. Na raskrižju su restoran Tabor i benzinska postaja. Nakon skretanja nastavite u smjeru naselja Strmec Humski s izvorom pitke vode Gmajina (na 20 km od starta). Na raskrižju 6 (22,5 km od starta) skrenite lijevo na manje prometnu cestu i nastavite prema naselju Klenovec Humski. Na raskrižju je spajanje s biciklističkom rutom iz Huma na Sutli. Ubrzo prolazite pored šumskog puta koji desno vodi do srednjovjekovnog grada Vrbovca. U Klenovcu na Y raskrižju 7 skrenite lijevo i nastavite pitoresknim krajolikom savršenim za laganu i opuštajuću vožnju. Na raskrižju 8 skrenite desno, a zatim lijevo na cestu za Kostel gdje na raskrižju 9 (27 km od starta) nastavite lijevo. Polako se uspinjete i otvara se sve više pogleda na okolicu. Na Y raskrižju 10 (28,8 km) asfaltnog i makadamskog puta držite lijevu stranu. Ubrzo dolazite na najvišu točku rute – vidikovac na Kunagori 11. Sva muka i trud uspona ovdje će se isplatiti velebnim pogledom na cijelu županiju. Nastavite vožnju uz poseban oprez na strmom spustu po asfaltu. Na raskrižju 12 oprezno skrenite lijevo i nastavite cestom do Pregrade gdje na raskrižju 13nastavite lijevo do središta Pregrade. Tu ruta završava.

Tehnički opis rute

1. Početak rute u središtu Pregrade. Vožnju započnite prema jugu.
  2. Početak rute u središtu Pregrade. Vožnju započnite prema jugu.
  3. Y raskrižje. Držite lijevu stranu.
  4. Oprez! Raskrižje. Skrenite lijevo i dalje oprezno vozite prometnijom cestom.
  5. Y raskrižje. Nastavite lijevo. Cesta desno vodi u Sloveniju.
  6. Y raskrižje. Skrenite lijevo na manje prometnu cestu.
  7. Y raskrižje. Držite lijevu stranu i prolazite pored trgovine i gostionice.
  8. T raskrižje. Skrenite desno, a zatim lijevo za naselje Kostel.
  9. U naselju Kostel na raskrižju držite lijevu stranu.
  10. Y raskrižje asfalta i makadama. Nastavite lijevo asfaltom.
  11. Vidikovac na Kunagori (522 m) s pogledom na cijelu Krapinsko-zagorsku županiju.
  12. Oprez! T raskrižje. Skrenite lijevo za Pregradu.
  13. Y raskrižje. Skrenite lijevo prema središtu Pregrade.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.