Gupčevim krajem
NAJVIŠA TOČKA
285m

Gupčevim krajem

Stubičke Toplice - Pustodol - Podgora - Brezje - Gornja Stubica - Orehova Gorica - Samci - (Banšćica - Pasanska Gorica) - Modrovec - Matenci - Oroslavje - Mokrice - Krušljevo Selo - Stubičke Toplice

Ruta ‘Gupčevim krajem’ jedina je dulja ruta koju su trasirale lokalne turističke zajednice u Županiji i u duljoj je varijanti duga 42, a u kraćoj 34 km. Ruta u obliku kruga povezuje gradove Oroslavje i Donju Stubicu i općine Stubičke Toplice i Gornja Stubica u Stubičkom ‘Gupčevom’ kraju. Uzmemo li kao polazišnu točku najpoznatije turističko odredište Stubičke Toplice ruta nakon 400 metara vožnje po dosta prometnoj državnoj cesti D-307 skreće desno Ulicom Zagorskih brigada kroz prema Pustodolu i onda desno prema jugu lokalnim mirnim asfaltiranim cestama. Nakon 2,5 km vožnje uzbrdo do Donje Podgore rute skreće nizbrdo lijevo te neposredno prije dolaska u Donju Stubicu skreće desno na istok kratkim makadamskim putem preko potoka i onda opet desno za Gornju Podgoru.

U nastavku ruta ide najprije na sjever i onda na istok uz nekoliko kraćih uspona i spuštanja preko Milekovog Sela i Hižakovca do Brezja na 270 metara nadmorske visine, nakon čega se spušta prema Gornjoj Stubici 70 metara niže. Ruta prolazi pokraj čuvene Gupčeve lipe i crkve Svetog Jurja do središta općine Gornja Stubica, a onda skreće na sjever lokalnom cestom uz potok Burnjak do Orehove Goricu. Tu treba skrenuti oštro uzbrdo lijevo do Muzeja Seljačke bune i spomenika Matiji Gubcu, odakle se pruža nezaboravan vidik na cijeli Stubički kraj. Nakon toga se ruta opet spušta na zapad do državne ceste D-307, gdje skreće desno i nakon 100 metara je napušta i skreće lijevo lokalnom cestom za Modrovec.

Za one koji žele voziti dulju varijantu rute ‘Gupčevim krajem’ put umjesto za Modrovec produžava 2 km uzbrdo cestom D-307 do Banščice, uz oprez zbog nešto većeg prometa. U Banščici ruta skreće desno još malo uzbrdo lijepom i mirnom lokalnom cestom do Pasanske Gorice, a onda skreće desno nizbrdo prema slikovitoj dolini potoka Burnjak. Nakon 3 km vožnje od Banščice stižete opet do Orehove Gorice, gdje se preko spomenika Matiji Gubcu možete vratiti na osnovnu rutu. Kako se ne biste dva puta uspinjali do Spomenika, preporučamo da po dolasku u Gornju Stubicu umjesto po trasi Rute preko Orehove Gorice vozite izravno u Samce, a onda Spomenik možete obići po povratku iz smjera Pasanske Gorice.

Nastavak Rute prema Modrovcu ide 1,5 km laganom uzbrdicom, nakon čega Ruta skreće lijevo i vodi prema zapadu slikovitim brežuljkastim krajolikom s pogledom prema Stubičkoj dolini na jugu. Dio rute dug 600 metara je na razmjerno dobrom makadamu, a po povratku na asfalt slijedi lagani spust 1 km prema jugu. Ruta potom opet skreće na zapad preko Vinterovca, što uključuje 300 metara dobrog makadama po uzbrdici, ali i 100 metara lošeg zemljanog puta po oštroj nizbrdici. Po povratku na asfalt ruta se nastavlja uzbrdo na zapad po obroncima brežuljaka sjeverno od željezničke pruge za Gornju Stubicu, 900 metara po asfaltu i 800 metara po makadamu do Matenaca. Tu ruta prelazi preko Županijske ceste Donja Stubica – Bedekovčina, nakon čega slijedi 5 km osobito slikovitog dijela Rute koja se najprije penje na visinu od 285 metara, a onda postepeno spušta na najnižu točku od 147 metara nad morem kod Andraševca.

Slijedi 1,5 km vožnje ravnom i nešto prometnijom županijskom cestom kroz grad Oroslavje, poznat po lijepom dvorcu i parku, te u nastavku 1,2 km vožnje još prometnijom državnom cestom D-307 do Mokrica (oprez!!). No, onda Ruta skreće lijevo na mirnu lokalnu cestu, kojom nakon 2,5 km vožnje po laganoj uzbrdici stižete u Krušljevo Selo. Tu skrećete opet lijevo na glavnu cestu, nakon čega slijedi zadnji dio rute ‘Gupčevim krajem’ dug 3 km dosta prometnom Županijskom cestom Stubička Slatina – Stubičke Toplice, nakon čega se vraćate na početnu točku u Stubičkim Toplicama.

Tehnički opis rute

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.