Ruta Trakošćan
346m

Ruta Trakošćan

Krapina - Đurmanec - Macelj - Trakošćan - Bednja

Uz Zagorsku, Topličku i Sutlansku rutu državnu važnost ima i biciklistička ruta koja vodi od Krapine preko Macelja i Trakošćana do Bednje. Osim što čini najpovoljniju biciklističku vezu od Zagreba i Krapine do najpoznatijeg hrvatskog dvorca Trakošćana, ona je važna i kao alternativa glavnoj državnoj Zagorskoj ruti. Naime poveznica Krapine i Bednje preko Trakošćana je nešto dulja nego Zagorskom rutom, ali je ugodnija za vožnju zbog blažih nagiba i prolaska mirnim šumovitim prostorima. Ruta ‘Trakošćan’ važna je i zbog veze prema Ptuju u susjednoj Sloveniji – za bicikliste iz Europske unije za sada samo preko malograničnog prelaza Cvetlin nedaleko Trakošćana, a nakon što se uvede Schengenski režim i preko graničnog prijelaza Macelj gdje za sada nije moguć promet biciklista .

Ruta počinje u sjedištu Županije Krapini na Trgu Ljudevita Gaja 1 i prva se tri kilometra preklapa sa Zagorskom rutom. Dakle, treba krenuti prema zapadu te po prelasku mosta preko Krapinice i dolasku na Celjsku cestu 2 skrenuti desno. Nakon 300 metara vožnje po nešto prometnijoj cesti dolazite do parkirališta uz Muzej Krapinskih neandertalaca, gdje skrenite desno 3 na pješačko-biciklističku staza uz Krapinicu. Nakon 800 metara izbijate na Ulicu Matije Gubca, gdje skrenite desno i odmah lijevo ispod nadvožnjaka. Slijedite lokalnu cestu za Strahinje i nakon 200 metara skrenite lijevo 5 uz stadion NK ‘Zagorec’ i zatim nakon 900 metara na T križanju 6 opet lijevo. Ruta dalje vodi opet ispod nadvožnjaka, nakon kojega skrenite desno 7 uz ogradu bivše tvornice ‘Krateks’. Nakon 600 metara u Žutnici dolazite do T križanja 8, gdje napuštate trasu državne Zagorske rute koja skreće desno, dok vi skrećete lijevo.

Ubrzo prelazite željezničku prugu i na T križanju 9 skrenite desno po nešto prometnijoj državnoj cesti D-74 (oprez). Nakon 2,3 km dolazite u mjesto Đurmanec, gdje na kružnom toku 10 s lijeva dolazi i tu završava državna ruta Sutla. Produžite na sjever ugodnom i slabo prometnom lokalnom cestom i na prvom raskrižju 11 nakon 2,5 km skrenite desno na državnu cestu D-1 (oprez). Vozite 700 metara po državnoj cesti, a onda skrenite opet desno 12 na lokalnu cestu. Nakon prolaska podvožnjakom ispod autoceste Zagreb – Maribor dolazite do raskrižja 13, gdje zbog prelaska preko ceste D-1 oprezno skrenite desno i odmah potom skrenite lijevo na manje prometnu cestu. Nastavite 2,5 km prema sjeveru i onda skrenite 14 desno po kratkom makadamu. Slijedi oko 700 metara vožnje po cesti D-1, a onda na križanju prije čvora Trakošćan 15 skrenite desno. Vozite još 300 metara po spojnoj cesti od čvora Trakošćan i na 15,3 km od starta dolazite do križanja 16 nedaleko graničnog prijelaza Macelj, gdje skrećete desno županijskom cestom Ž-2258 u smjeru Trakošćana.

Nakon 400 metara vožnje ulazite u Varaždinsku županiju, a nakon još 4,7 km uz dvije kratke uzbrdice dolazite do Trakošćanskog jezera  Tu možete produžiti glavnom cestom 17 do dvorca Trakošćan, ali ukoliko imate brdski bicikl i ne smeta vas vožnja po zemljanom putu možete skrenuti desno preko drvenog mostića i do dvorca doći slikovitim putićem uz južne obale jezera. Bez obzira s koje strane došli jezero i dvorac idealno su mjesto za odmor i opuštanje, a ako niste bili prije obvezatno posjetite muzej u dvorcu. Od križanja s glavnom cestom 18 u Trakošćanu nastavite prema istoku, a nakon točno 5 km i 28 km od starta dolazite do mjesta Bednje gdje ruta završava, odnosno spaja se sa Zagorskom rutom.

Tehnički opis rute

1. Početak rute u središtu Krapine na Trgu Ljudevita Gaja, skrenite prema zapadu.
  2. Po dolasku na Celjsku cestu skrenite desno.
  3. Kod parkirališta uz Muzej krapinskih neandertalaca skrenite desno na pješačko-biciklističku stazu uz Krapinicu.
  4. Po završetku staze skrenite desno i odmah lijevo ispod nadvožnjaka.
  5. Skrenite lijevo s glavne ceste prema stadionu NK ‘Zagorec’.
  6. Na T križanju na glavnoj cesti skrenite lijevo.
  7. Nakon prolaska ispod nadvožnjaka skrenite desno.
  8. Na T križanju skrenite lijevo.
  9. Na T križanju nakon prelaska željezničke pruge skrenite desno (oprez).
  10. Na kružnom toku u Đurmancu produžite prema sjeveru lokalnom cestom.
  11. Na raskrižju uz oprez skrenite desno na državnu cestu D1.
  12. Skrenite desno na lokalnu cestu.
  13. Nakon prolaska podvožnjakom ispod autoceste oprezno skrenite desno i pređite cestu D-1 te odmah potom skrenite lijevo na lokalnu cestu.
  14. Skrenite desno po kratkom makadamu i vozite 700 metara po državnoj cesti D-1 (oprez).
  15. Na križanju prije čvora Trakošćan skrenite desno.
  16. Kod graničnog prijelaza Macelj skrenite desno u smjeru Trakošćana.
  17. Po dolasku do Trakošćanskog jezera produžite ravno, ali ukoliko imate brdski bicikl možete skrenuti i desno na zemljani put uz jezero. Trakošćan je i idealno mjesto za odmor i okrepu.
  18. Na križanju s glavnom cestom u Trakošćanu nastavite prema istoku.
  19. Završetak rute kod ulaska u Bednju na spoju sa Zagorskom rutom.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.