Zagorska ruta
147m

Zagorska ruta

Luka - Zabok - Začretje - Krapina - Jesenje - Bednja

Najvažnija biciklistička ruta u Krapinsko-zagorskoj županiji je državna glavna ruta br. 6, koja vodi od obala hrvatskog Jadrana kod Rijeke po trasi povijesne ceste ‘Karoline’ preko Vrbovskog i Karlovca do Zagreba te dalje preko Krapine i Varaždina do najsjevernije točke Hrvatske kod Murskog Središća, s prirodnim nastavkom prema Budimpešti i Beču. Budući da u dijelu od Zagreba do Varaždina prolazi središnjim dijelom Hrvatskog zagorja smjerom jug – sjever, nazvana je Zagorskom rutom. Opis Zagorske rute u nastavku uključuje dionicu od Luke u Zagrebačkoj županiji, gdje se ona križa sa Županijskom rutom i nastavlja prema Zagrebu, do Bednje u Varaždinskoj županiji, odakle se može skrenuti prema Varaždinu i Trakošćanu.

Ruta počinje južno od središta Luke na raskrižju odakle vode putovi prema Zaprešiću, Kraljevcu na Sutli i Zaboku i vodi po razmjerno slabije prometnoj i uglavnom ravnoj županijskoj cesti Ž-2195 u smjeru sjevera. Ubrzo prolazite kroz središte mjesta Luke s lijepom crkvom Svetog Roka, gdje se prema istoku odvaja Županijska ruta, a nakon 3,7 km vožnje od starta ulazite u područje Krapinsko-zagorske županije. Nakon blage uzbrdice i nizbrdice dolazite do T raskrižja 2 na kojem produžujemo ravno, ali uz oprez jer cesta s desne strane ima pravo prvenstva. Tu se nalazi rodna kuća prvog hrvatskog predsjednika Doktora Franje Tuđmana. Prolazite kroz Veliko Trgovišće i nakon prelaska preko nadvožnjaka iznad brze ceste prema Klanjcu dolazite u mjesto Martinišće, gdje nakon spoja s glavnom cestom 3 s desna (oprez) na T križanju skrenite desno prema Zaboku.

Nakon 10,3 km vožnje od starta dolazite do kružnog toka 4, gdje se s lijeve strane nalazi najpoznatija atrakcija grada Zaboka dvorac Đalski i popularni restoran ‘Grašo’. Izbjegnite vrlo prometni kružni tok i preko pločnika skrenite lijevo starom cestom prema Zaboku. Nakon 2,5 km vožnje od dvorca Đalski uz oprez zbog nešto većeg prometa skrenite desno 5 u ulicu Radničko naselje i nakon prelaska željezničke pruge odmah lijevo 6 do novog središta Zaboka, gdje se možete okrijepiti u više caffe-barova i zalogajnicama. Produžite ravno i onda lijevo opet preko željezničke pruge i na T križanju 7 skrenite desno po glavnoj cesti (oprez). Nakon 800 metara vožnje i 14,3 km od starta skrenite na T križanju 8 lijevo prema Svetom Križu Začretje i vozite oko 5 km po mirnijoj županijskoj cesti Ž-2160. Po dolasku u Sveti Križ Začretje nastavite ravno po manjoj uzbrdici do T križanja 9 na kojem skrećete lijevo i dolazite u slikovito središte mjesta sa crkvom Sv. Križa i muzejom ‘Žitnica’ u neposrednoj blizini. Tu se Zagorska ruta spaja s Topličkom rutom, koja županiju presijeca smjerom zapad – istok.

Od središta Svetog Križa Začretje na točno 20 km od starta ruta vodi desno po kraćoj nizbrdici, a nakon 550 metara 10 treba skrenuti lijevo po lokalnoj cesti preko željezničke pruge (oprez da ne prođete skretanje) te nakon još kilometar na Y križanju 11 skrenuti desno. Nastavite voziti slikovitom dolinom potoka Pačetine i na 25 km od starta na T križanju 12 skrenite desno prema Krapini po glavnoj cesti. Nakon 1,3 kilometra skrenite lijevo 13, a nakon još 1.700 metara 14 desno na lokalni put u smjeru Pristave. Slijedi kraća uzbrdica koja vodi do vidikovca  s pogledom na grad Krapinu i nakon toga nizbrdica koja završava nakon podvožnjaka ispod autoceste Zagreb – Krapina. Tu na križanju 15 treba skrenuti lijevo, a onda ruta skreće lijevo i odmah desno po kraćoj uzbrdici. Ubrzo dolazite u naselje Bobovje gdje se s lijeve strane spajate 16 sa Županijskom rutom i spuštate lagano nizbrdo i ulazite u sjedište Županije Krapinu.

Na T križanju 17 udaljenom 32 km od starta odmah nakon prijelaza željezničke pruge skrenite lijevo, a nakon 50 m desno i vozite 100 metara  do mosta na rječici Krapinici 18odakle lijevo vodi lijepa 750 metara duga mješovita pješačko-biciklistička staza do središta grada.Po završetku staze oprezno pređite preko Ulice Ante Starčevića 19 i nastavite Šetalištem Hrvatskog Narodnog preporoda do središnjeg Trga Ljudevita Gaja, gdje možete uživati u ljepoti urbane jezgre Krapine i okrijepiti se u brojnim ugostiteljskim objektima u blizini. Na Trgu skrenite lijevo 20 uz oprez jer se radi o jednosmjernoj ulici (ako dolazite iz suprotnog smjera morate gurati bicikl 100 metara po pločniku) te po dolasku na Celjsku cestu nakon mosta preko Krapinice 21 skrenite desno. Slijedi 300 metara vožnje po vrlo prometnoj cesti, s time da postoji mogućnost korištenja pločnika. Tu na 34 km od starta dolazite do najpoznatije atrakcije u Županiji, Muzeja Krapinskih neandertalaca. Od parkirališta uz Muzej do izlaska iz Krapine ruta skreće desno 22 na mješovitu pješačko-biciklističku staza uz Krapinicu i nakon 800 metara izbija na Ulicu Matije Gubca, gdje treba skrenuti desno i odmah lijevo 23 ispod nadvožnjaka kojim prolazi državna cesta D-1 Krapina – Maribor.

Najsjeverniji dio Zagorske rute u Krapinsko-zagorskoj županiji vodi po lokalnoj cesti za Strahinje, gdje nakon 200 metara skrenie lijevo 24 uz stadion NK ‘Zagorec’ i zatim nakon 900 metara na T križanju 25 opet lijevo. Ruta zatim vodi opet ispod nadvožnjaka kojim prolazi cesta D-1, nakon kojega skrenite desno 26 uz ogradu bivše tvornice ‘Krateks’. Nakon 600 metara dolazite do T križanja 27, gdje skrenite desno na županijsku cestu Ž-2099 za Jesenje. Do kraja rute slijedi 12 km vožnje po ovoj slikovitoj i ne odviše prometnoj cesti, koja uključuje 6 km po razmjerno blagom usponu (150 m visinske razlike) po i 3 km nešto oštrijeg silaska do granice s Varaždinskom županijom.. Najviša točka rute na 354 m visine i 42 km od starta nalazi se u općinskom središtu Gornje Jesenje, nakon čega slijedi spust do mjesta Šaša na. Tu na T križanju 28 treba skrenuti desno i voziti još 3 km do križanja sa županijskom cestom Ž-2258 kod općinskog sjedišta Bednje 29, poznatog po jedinstvenom narječju. Iako tu ruta završava, možete nastaviti Zagorskom rutom desno prema Varaždinu ili skrenuti lijevo prema Trakošćanu.

Tehnički opis rute

1. Početak rute južno od središta Luke, vozite u smjeru sjevera.
  2. Na T križanju produžite ravno, ali uz oprez jer cesta s desna ima prednost.
  3. Nakon spoja s glavnom cestom s desna (oprez) na T križanju koje slijedi skrenite desno prema Zaboku.
  4. Izbjegnite kružni tok i preko pločnika skrenite na cestu lijevo prema Zaboku.
  5. Skrenite desno u ulicu Radničko naselje.
  6. Nakon prelaska željezničke pruge skrenite lijevo – dobro mjesto za okrepu.
  7. Na T križanju skrenite desno glavnom cestom (oprez).
  8. Na T križanju skrenite lijevo prema Začretju.
  9. Na T križanju skrenite lijevo prema crkvi i u nastavku desno po glavnoj cesti te odmah potom lijevo u Ulicu Obitelji Keglević (pazite da ne promašite križanje) i dalje se držite ravno sljedećih 650 metara.
  10. Na T križanju skrenite lijevo.
  11. Skrenite lijevo na lokalnu cestu (oprez da ne prođete skretanje).
  12. Na Y križanju skrenite desno.
  13. Na T križanju skrenite desno glavnom cestom.
  14. Skrenite lijevo s glavne ceste.
  15. Skrenite desno na lokalnu cestu u smjeru Pristave.
  16. Na križanju nakon podvožnjaka skrenite lijevo.
  17. Na Y križanju produžite ravno.
  18. Na T križanju odmah nakon prijelaza željezničke pruge skrenite lijevo, a nakon 50 m desno.
  19. Skrenite lijevo na pješačko-biciklističku stazu uz rječicu Krapinicu.
  20. Po završetku staze oprezno pređite preko Ulice Ante Starčevića i nastavite Šetalištem Hrvatskog Narodnog preporoda do Trga Ljudevita Gaja – odlično mjesto za pauzu i okrepu.
  21. Na Trgu Ljudevita Gaja skrenite lijevo jednosmjernom ulicom (ako dolazite iz suprotnog smjera treba gurati bicikl 100 metara po pločniku).
  22. Po dolasku na Celjsku cestu nakon mosta preko Krapinice skrenite desno
  23. Kod parkirališta uz Muzej krapinskih neandertalaca skrenite desno na pješačko-biciklističku stazu uz Krapinicu.
  24. Po završetku staze skrenite desno i odmah potom lijevo ispod nadvožnjaka.
  25. Skrenite lijevo s glavne ceste prema stadionu NK ‘Zagorec’.
  26. Na T križanju skrenite lijevo.
  27. Nakon prolaska ispod nadvožnjaka skrenite desno.
  28. Na T križanju skrenite desno na državnu cestu D-74 za Lepoglavu.
  29. Na T križanju skrenite desno.
  30. Završetak rute na križanju sa županijskom cestom u Bednji, uz mogućnost nastavka desno Zagorskom rutom prema Varaždinu ili lijevo za Trakošćan.

How useful was this post?

Kliknite zvjezdicu da biste ocijenili stazu!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.